۵ نکته کلیدی برای ریبرندینگ

۵ نکته کلیدی برای ریبرندینگ

در این مطلب سعی میکنیم تا شما عزیزان را با فرآیند برند سازی بیشتر آشنا کنیم. در ادامه این مطلب به ۵ نکته کلیدی در خصوص ریبرندینگ خواهیم پرداخت.

Image result for making brand

edris-ac

وسائلی که به شما شهرت و اعتبـار می دهد و کمک می نماید تا در بین رقبا شناخته شده باشید برندتان هست و بین ایـن که کسب و کار شما در چه زمینه ای هست و چه چیزی به مشتریان ارائه می دهیدو رابطه برقرار می نماید . عادات مشتریان روز به روز در حال تغییر هست و گاهاً در بعضی از مواقعو کسب و کار شما فاکتور جذابیت را از دست می دهد و برندهای دیگـر جذاب به نظـر می رسندو در ایـن مواقع کسب و کار شما به برندینگ مجدد (rebranding) احتیاج دارد. ریبرندینگ فرایـن دی هست که اکثر شرکت های بزرگ جهان آن را انجام می دهند.

با انتخاب برند جدیدو شما قادر خواهید بود تا رابطه خود را با مشتریان هدف بهبود دهیدو آگاهی از برند را گسترش دهید و روابط عاطفی ایجاد بکنید . اطمینان حاصل بکنید که برند بازتابی از آرمان هایتان هست که به شما مزیت رقابتی می دهد و سبب رشدتان خواهد شد. علاوه برآنو گسترش بلند مدت بازار و نوآوری را که هر دو ضامن سودآوری می باشند و ترویج و گسترش می دهد. با ایـن حالو برندسازی مجدد با وجود کسب و کارهایی که آن را تجربه کـرده اند آسان به نظـر می رسدو اما یک فرآیند پیچیده است . علاوه بر استخدام برترین متخصصین برای ایـن کارو شما بایستی از ۵ قانون طلایی زیر بدانید تا از درست بودن ایـن مسیر اطمینان حاصل بکنید .

۱٫ بر روی تصویر بزرگتر تمرکز بکنید و امّا ویِژه باشید.

شما ممکن است نسبت به المان های کوچک لوگو خود حساس باشید به دلیل ایـن که شرکت های مشهور ی مثل آمازونو نایک و اپل لوگوهای جذابی دارند که به طور اثر گذار ی برند آن ها را ارائه می دهند. با ایـن حالو به همـان حد که مخاطبان از قصه بیشتر لذت می برندو کوشش زیادی برای تجزیه و تحلیل لوگو شما نخواهند کرد. به جای دقت زیادی به لوگوی خودو اطمینان حاصل بکنید که برند شما در بین دیگـر رقبای موجود در بازار به راحتی قابل تشخیص است . برای دستیابی به موفقیتو بر روی مسائل ی که کسب و کار شما را ویِژه می کنندو محدود شوید و مشتریان و بازارهایی که می خواهید بر روی آنها تمرکز داشته باشید را معین بکنید . برندی که به معنای همه چیز استو در واقع هیچ نیست. همین طور در بعضی از صنایع لوگو چندان با ارزش نیست به عنوان مثالو چنانچه خدمات سلامت ارائه می دهید مشتریان دقت زیادی به لوگوی شما نخواهند کرد. در حالی کهو چنانچه یک شرکت طراحی گرافیک دارید لوگوی شما بایستی جذاب باشد.

۲٫ مخاطبان خود را در هر وهله از راه معین بکنید .

در حالی که شما در حال برندسازی مجدد می باشید و ایـن فرصت خوبی هست که بدانید مخاطبانتان چه کسانی می باشند . به عنوان مثال یک برند لباس که با فرهنگ لباس های اسپرت مرتبط بودو کوشش کرد تا نام خود را به عنوان یک لباس لوکس نشان دهد. برندسازی مجدد نتیجه تمایل ایـن برند برای بدست آوردن مشتریان جدید بود. با ایـن حالو تغییر برند می تواند از طریق احساس نیاز برای تحریک دوبـار ه طرفداران قبلی تقویت شود. پس و اطمینان حاصل بکنید که سر و صدا و همهمه زیادی برای احساس و نگاه جدید خود ایجاد کـرده اید. اجازه ندهید که برند جدید با مشتریان کلیدی بیگانه باشد در حالی که آنها علت سودآوری شما می باشند . شما همچنین میتوانید از طریق نظـر سنجی و تحقیق نشان دهید که چه میزان برای آنها در فرآیند ریبرندینگ ارزش قائل می باشید .

۳٫ همه چیز را به روز بکنید

اطمینان حاصل بکنید که همه چیز را تغییر داده اید و برند خود را از همه نظـر به روز کـرده اید. چنانچه مشتریان برند جدید شما را در بعضی از محل ها و برند قدیمی را در جاهای دیگـر ببینندو تصور می کنند که شما بی برنامه می باشید و آن ها فکر خواهند کرد که همه چیز غلط است . با افزوده شدن رقابت مورد دقت قرارگرفتن سیاری از برندها سخت تر و سخت تر خواهد شد و ایجاد تمایز حیاتی خواهد شد.

۴٫ کارمندان را از تصمیمات خود آگاه سازید.

کسانی که حقیقتاً برند شما را تشکیل می دهند بایستی بدانند که چه خبر است . رویکرد و چشم انداز جدید خود را با آنها به اشتراک بگذارید و با آموزش معنای ریبرندینگ به کارمندانتانو موقعیت خود را تثبیت بکنید . آن ها بایستی درک کنند که چرا برند نیاز به تغییر داردو در نتیجه آنها می توانند بر چیزی که نیاز به تغییر داردو تمرکز کنند.

۵٫ فراموش نکنید که استراتژی های جدید خود را اعلان بکنید .

هم زمان با کار بسیار برای تغییر برند کسب و کار خودو به یاد داشته باشید که شروع دوبـار ه خود را اعلان بکنید . هر کاری برای رسیدن به ایـن منظور انجام دهید. شما بایستی خصوصاً در ایـن مورد که تغییر برند چه نتایج مثبتی بر تجربه مشتریان تان خواهد داشتو تأکید بکنید .

برند , برند سازی , برند تبلیغاتی , برند جهانی , برند اشخاص مشهور , برند لوکس , برند عام , برند سرمایه گذار , برند کارفرما

علاوه برایـن و شما بایستی از ترس های مشتریان خود بدانید که در ایـن صورت همچنین میتوانید ایـن ترس ها را با مسائل ی که آنها در مورد شرکت دوست دارند از بین ببرید. تنها بعد از آن همچنین میتوانید چشم انداز و مشتریان موجود را که در مورد مسیر جدید هیجان زده می باشند و با حفظ بکنید .

برند؛ متمایز چون اثر انگشت

احتما لا عامیانه ترین و دم دست ترین تعریف ممکن برای واژه برند ایـن است: نامی که مستقیما دلیل فشیوه کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. معین هست که برند تنها یک نام نیست بلکه یک نشانه یا سمبل یا آرم گرافیکـی دارد که اختصاصی است . حتما چنانچه اندکی تامل بکنید مدقت می شوید که هدف از ایجاد یک برند؛ چیزی فراتر از فشیوه کالا یا ارائه خدمات هدف است .

برند علاوه بر ایـن که بایستی سهم بازار را زیر تسلط خود نگه دارد؛ برای رشد کسب و کار راه هایی را مطرح می نماید و کارکنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ می نماید و ارزش خود را نزد سهام داران مجموعه ارتقا می بخشد. اما مسئله ایـن جا ست که حالا برند صرفا یک نام یا نماد نیست بلکه عناصر دیگـر ی چون تجربه ها؛ شنیده ها؛ روایات و خاطره های ذهن افراد؛ خصوصیات ی ویِژه اشخاص استفاده کننده از آن و حتی موقعیت مکانی مراکز فشیوه یا ارائه محصولات و قیمت آن ها در ایـن مجموعه در تنیده شده و همه آنها با مفهوم برند را بوجود آورده اند.

در مجموع یکـی از برترین تعریف های برند توسط گاردنر و لوی در سـال ۱۹۵۵ ارائه شده است . برند مفهومی پیچیده هست که دامنه متنوعی از ایده ها و خصوصیات را در بر می گیرد. برند نه تنها با استفاده از آهنگ خود (و مفهوم و مفهوم لغوی خود) بلکه با ارزش تر از آن با استفاده از هر علت ی که در طول وقت با آن آمیخته اند و در جامعه به صورت هویتی شناخته شده و نمود یافته است؛ با مشتری سخن می گوید.اما تعاریف دیگـر ی در مورد برند مورد استفاده قرار گرفته از جمله تعریف استفن کینگ که معتقد هست محصول چیزی هست که در کارخانه ها ساخته می شـود وبرند چیزی هست که مشتری آن را خریداری می نماید .از تعاریف بالا معین شد که برند مفهومی پیچیده هست که جزئیات متعددی دارد.

فلسفه برند سازی امروزه گسترش زیادی یافته است؛ به طوری که برای آن کمپین برند سازی ایجاد شده است؛ که ایـن کمپین برای ایجاد یک برند به نکات زیادی دقت می نمایـد ؛ از جمله جنبه های تصویری و حتی جنبه های شنیداری یک برند. حتی پارت هایی بر روی تلفظ یک برند در زبان های متفاوت مطالعه می نمایـن د تا برندی را انتخاب نمایـن د که در تمام زبان ها تلفظی یکسان داشته باشد. کارخانه کوکا کولا که دارای یکـی از برند های معتبر در جهان ست؛ قبل از انتخاب برند خود روی اکثر ایـن مسائل دقت کـرده و یک برند با اعتبـار برای خود و نام شرکت خود ایجاد کرده است . در جهان ی امروز اکثر شرکت ها که فکر می کنند می توانند در زمینه تجارت موفق باشند؛ به دنبال نام و برندی برای خود می باشند که بتواند در همه جهان نام آنها را بر سر زبان بیندازد.

می توانیم بگوییم چنانچه نام تجاری شرکت ما تبدیل به یک برند بشود؛ دیگـر نیازی حتی به تبلیغات وسیع نداریم. تنها نیاز به تبلیغاتی داریم که نام برند ما بر سر زبان بماند.برای تبدیل شدن نام شرکت و به یک برند و بر سر زبان افتاد نام تجاری مان؛ ضروری ست با طراحی سایت مناسب و بهینه سازی سایت؛ اما بعد از انتخاب نام برند و ثبت شرکت و نام آن؛ اقدام به تبلیغات برای خود نماییم.

منبع

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *